13 maj 2007

The weekend. So far.

Det blev myskväll för hela slanten igår. Pojkvännen lagade till varsin rejäl hemmagjord burgare (läskigt god med både ägg, senap och guacamole därtill) medan jag ansvarade för efterrätten, färska jordgubbar med citron-marrängglass. Mycket. Och mumsigt. Efter förlusten i Melodifestivalen körde vi igång "Blades of Glory", till vilken jag som vanligt råkade sluta ögonen lite för länge.

Dagen har än så länge enbart ägnats åt fyra timmars snickesnackande över söndagsbrunchen, och ska förhoppningsvis följas av en filmkväll med tjejerna. /





/
/
/
/
/
/
/
/
/
Vit skjorta (med gårdagens omsydda krage!), H&M
Beiga byxor, Monki
Armband, KumKum
Klocka, Locman
Väska, Mulberry Bayswater
Skor, Kawasaki

7 kommentarer:

Anonym sa...

Like the bag!

Camilla sa...

Åh, jag har ett likadant armband (studentpresent), men jag hade faktikt glömt bort att jag ägde ett! Så kul att du "påminde" mig... ;)

Förresten, du är ju riktigt duktig på att sy, prästkragen blev riktigt bra. Jag är imponerad!

Sara sa...

kan inte du beskriva hur du sydde prästkragen? jag är likt camilla grymt imponerad. snyggt armband!

Stina (Klädstrecket) sa...

Vi hade båda på oss kumkum harmband! Spoookey... Mitt är väldigt likt ditt också, sama vita pärlor men bara med en lång rad av dem.

Din helg lät fantastiskt skön!

Tillvaron sa...

Amanda: Min Bayswater är en investering för livet!

Camilla: Det var precis likadant för mig! En vän undrade varför jag aldrig använde mitt fina silverarmband från KumKum. Det har gått så många år nu att jag inte vet om det är en födelsedagspresent, julklapp eller årspresent från pojkvännen. Men fint är det!

Sara: Det var så enkelt att jag knappt vill ta åt mig äran för det... Jag sprättade helt enkelt bara bort den vanliga kragen och sydde sen ihop tyget. Om du vinklar upp en vanlig krage ser du att fästet ser ut som en liten präst-/kinakrage. Lätt som en plätt alltså!

Stina: Mycket märkligt ;) Det var ju faktiskt år och dar sen KumKum hypades så stort! Men jag gillar det. Det kanske inte syns på bilden men mina pärlor skiftar lite i ljusblått och rosa också.

Anonym sa...

riktigt fint.

Anonym sa...

Mycket fint! :)