16 maj 2007

Singapore Girl

"Vet du, i senaste Modette är det ett reportage om flygvärdinnemode, och "Singapore girls" bar en kavaj som är identisk med din! Har för mig att det var ingen mindre än Balmain som hade designat dem. Tänk vad märkligt!"

När jag bläddrade igenom senaste numret av Modette upptäckte jag till min stora förvåning, precis som duktiga Camilla gjort ovan, att fyndkavajen från Vintage by Humana finns med i artikeln Högtflygande Couture. Oväntat om något, men ack så roligt att få en historia bakom plagget.

Hösten hos Balmain kan ni förresten spana in här. Och nog börjar det läggas fokusaxlarna igen...

4 kommentarer:

Camilla sa...

Visst är det kul!? Det är precis sådana 2nd hand-fynd jag vill göra! Om jag får som jag vill kommer jag att arbeta på antingen Christie's eller Sotheby's vintage fashion department om några år. Det är verkligen drömmen (plus det jag har sökt till hösten). Ska bara skriva en ansökan också...

Anonym sa...

Utrolig morsomt når man finner slike skatter blant det gamle.Man føler seg ekstra heldig.

Sabine sa...

Hahs, gud vad festligt!

Sara sa...

riktigt häftigt! du är grym secondhandshoppare du ;)