31 december 2006

Mellandagarna

En liten summering över tillvaron de senaste dagarna...

Fredag: En spontan middagsbjudning resulterade i en tre timmar lång skaldjurskavalkad. Vi lyckades tränga ihop oss i vårt lilla kök och avnjöt löjromstoast, gratinerad hummer, färska havskräftor, musselsoppa, ostron samt ett par nävar räkor under kvällens gång. Jag tackar högre makter för att vi äntligen fått ur tummarna och installerat en diskmaskin (min bästa vän hädanefter) - berget av disk var inte i det minsta laget.

Efter några glas vin och ett par drinkar drog vi oss vidare till &bar för att sippa löjligt goda Lemon Passions. Borde ta mig i kragen och försöka klura ut hur man bäst blandar till den här favoritdrinken, annars kommer det här stå mig dyrt...

Lördag: Tillsammans med mor och bror begav jag mig till Nova för en runda reashopping. Fick endast med mig en vit favoritskjorta (som redan hänger i min garderob...) hem. Till fullpris. Årets rea har sannerligen varit en besvikelse på många plan, men på skofronten har jag ändå lyckats ro hem två par. Här bredvid är de snygga mörkbruna stövlarna som jag hittade på Footlight häromdagen. Hade föredragit ett par svarta, men jag kunde väl helt enkelt inte lämna ifrån mig dem...