31 december 2006

I-landsproblem/Nyårslöfte 2007

Jag har ett smärre problem som jag hoppas kunna få bukt på under det kommande året. Hjälp mottages tacksamt.

Under sommarens tripp till Las Vegas hittade jag de här fina stövletterna som snällt fick följa med mig hem.















Av någon outgrundlig anledning har de fått stå och skämmas i garderoben fram tills igår. Fem (5!) långa månader vill säga. Och det blir inte bättre... Jag har fortfarande bara använt cirka en tredjedel av det som jag köpte på mig i USA. Jag lämnade Sverige med 20 kg i bagaget, kom hem med dryga 80 pannor... you do the math. Ett annat exempel är årets nyårsblåsa som inhandlades redan i januari (utan en tanke på nyår 2006 såklart...) och som fortfarande har kvar prislapparna.

Jag måste verkligen bli bättre på att INTE låta mina nyinköpta kläder hänga till sig och mina skor stå (?) till sig i garderoben (alltför länge).

Jag måste, måste, måste... Ett nyårslöfte för 2007 mån tro?

Inga kommentarer: