01 december 2006

Jag har längtat

Till december. Det innebär Thailand imorgon.

Nu till verkligheten - min fredag är fullkomligt fullspäckad. Det har i och för sig samtliga fredagar varit på sistonde, men idag är det nästan bara roliga saker som står på schemat. Prio är sillen som ska inhandlas på torget inför kvällens julmiddag... och clementinerna såklart. Och vörtbrödet och mandlarna. Och köttbullarna (icke att förglömma).










Igår kväll lyckades jag röra ihop två urfina Janssons, som dessvärre råkade slå ut vårt kylskåp inatt. Det ligger nog någon sanning i det där att man inte ska ställa in varma saker i kylen (nåja, nu hade jag faktiskt låtit dom stå och svalna någon timme... och jag hade faktiskt ingen lust att vänta så mycket länge till). Men men, nu är kylen lagad och jag är en erfarenhet rikare.

När maten är inhandlad tänkte jag beta av ett par av stans affärer, i jakt efter julklappar som jag kan fylla önskelistan med. Pickadoll, Mamsell, Scandinavian Sportsmen, Boomerang, Jaegerfeldts, Pavement, Esposito, Meme och Li Ljung - here I come. Förhoppningsvis hittar jag något kul att ha på mig ikväll också, har stora förhoppningar på en viss röd mönstrad tunika.

Sen blir det till att förbereda kvällens stora spektakel som kommer att avnjutas tillsammans med 15 trevliga själar, ett mäktigt julbord, mycket glögg och pepparkakor... och förhoppningsvis ännu mera vin.

Inga kommentarer: