22 november 2006

Hurtbulle

Gårdagens pilatesklass har sannerligen tagit ut sin rätt på mina lår, men hindrade mirakulöst nog inte mig från att övertalas att följa med till badhuset för ett par simtag i bassängen. (Nästan så att jag själv mår dåligt över hur hurtigt det här låter - förlåt). Närmare bestämt 36 längder lyckades vi beta av innan vågmaskinen satte stopp för kalaset. (Dom där två sista i vågskvalpet var verkligen ingen fröjd). Men vad gör väl det när man har en härlig semester att se fram emot, där jag kan ligga och guppa bland riktiga vågor... på en strand i Thailand.

(Jag vet, jag förtjänar en ordentlig smäll på fingrarna.)

Om en dryg vecka bär det i varje fall av. Vi är ett stadigt sjumanna-gäng som fullkomligt längtat ihjäl oss efter att få sippa fräscha fruktdrinkar i sanden, tokfesta på full moon-party och shoppa loss våra sista baht i Bangkok.

Men innan dess ska det hinnas med både det ena och det andra. Bond-premiär, mysigt årsdagsfirande, tjejmiddag, skyltsöndag i mitt härliga Lund, stort lusse- och pepparkaksbak med glöggmys samt en ordentlig julmiddag tillsammans med mina kära medresenärer står på schemat innan avfärd.

Life is good..