29 november 2006

Kära Tomten

Jag hade inte haft några som helst problem med att dansa kring granen i så här fina skor. Om du har lust att lämna av ett par i min skorsten på julaftonsmorgon, så lovar jag att vara snäll nästa år också.


Skorna är av märket otto et moi och kostar strax över tusenlappen. Av en ren (och smått otrolig) slump stötte jag på det här märket i Lund, där det säljs i den mysiga affären Kanorika. Kanorika har främst ett otroligt sortiment av stickade, virkade och vävda plagg (koftor, mössor, strumpor och plädar - you name it). Utbudet är unikt - så även priset (att drömma om för Lunds fattiga studenter vill säga) - men hantverket står i en klass för sig.

För ett par månader sen hade jag turen att komma över dessa skönheter (kärlek vid första ögonkastet)...


...men trots sina givna plats som favoriter i min garderob har de ännu inte fått bekanta sig tillräckligt med stadens kullersten. Fast å andra sidan är det väl inte fy skam om det istället blir dessa som belönas med en svängom kring granen i år...

Inga kommentarer: