23 mars 2007

Little miss sunshine. Finns inte här.

I förhoppning om att lapa lite vårsol drog jag och pojkvännen ner till Stortorget för årets premiärglass. Men då var den redan väck. Solen alltså. Och det var kallt. Vädret till trots delade vi på en glass från populära Glasskulturen. Genom omvägar har jag hört att Glasskulturen fått en värdig motståndare i Per Tutti på Östra Mårtensgatan. Huruvuda det påståendet stämmer får bli ett litet projekt till helgen. Så länge drömmer jag mig bort till det fina sommarvädret...

Ännu en premiär ska avverkas idag när jag och sambon ska iväg på bio och se "The number 23". Filmen har fått kass kritik i tidningen, men vad fasen. Filmkritiker har ungefär lika mycket trovärdighet som SMHI. Fast även jag måste väl erkänna att jag (till min pojkväns stora förtret) har en tendens att stirra mig blind på alla plus, solar, stolar, tärningar, tummar och getingar när det vankas filmtajm. För likt förbannat så sitter vi ju där, återigen, när eftertexterna börjar rulla. Med en påtryckande känsla av tomhet. Snuvade på konfekten. Tack vare mig.

Men idag är jag faktiskt beredd att sträcka mig så långt som till en rimlig överenskommelse. Så länge som SMHI:s fina helgprognos håller i sig, lovar jag att bespara de stackars filmkrönikörerna ett par onda tankar. Deal?












Vit långskjorta, Indiska
Grå kofta, Wet Seal
Svarta tights, Gina Tricot
Halsband, Skultuna
Armband, Li Ljung
Svarta ballerinaskor, Indiska