12 maj 2007

Sparrispaj, prästkragar och schlageryra

Svårt att börja dagen mycket bättre än så här. Speciellt efter gårdagens trevliga helkväll med god mat och muntert sällskap i åldrarna 10 till 75 år. Faster bjöd på mini-sparrispajer, italiensk kycklinggryta med matvete (måste testas!), diverse schweiziska och holländska ostar och slutligen vaniljglass med rabarberkompott. Efter denna förträffliga middag rullade jag och pojkvännen bort till &bar för att fukta strupen.

Idag har jag spenderat ännu lite tid med min fina symaskin. Dagens projekt har utgjorts av att korta jeansklänningen från Indiska och få till en "prästkrage" på en hittills oanvänd skjorta. Resultatet blev faktiskt inte så pjåkigt.


Iklädd min snart tre år gamla favorittischa som pågen fick med sig hem efter en USA-tripp, har jag nu dragit på mig promenixskorna för att inhandla diverse förnödenheter till kvällens schlageruppslutning i tv-soffan. Heja Arken!







11 kommentarer:

Anonym sa...

Hei!
Tror jammen meg at vi har like joggiser.Vi har bra smak begge to ja!!

Anonym sa...

Snyggt det blev med kragen på skjortan!

Sara sa...

du är duktig på att sy du! gjorde du den där kragen från en vanlig skjortkrage??

Smartasmia sa...

Hejhopp! Jag håller med fröken Sara ovan - otroligt duttig Tillvaron på att sy:-) och ajajaj..en så frukost:-) vill jag också ha (dock har jag samma skålar;-)). Ha en skön lördagskväll framför burken!

Kerstin sa...

Åh, vilken ljuvlig bild :)

Anonym sa...

Vita skjortan med kinakrage var ju toppenfin! Heja!

Sabine sa...

Vad duktig du är på att sy! Jag är grymt impad!

Tillvaron sa...

Annema: Joggisar? Förmodar att du syftar på skorna, vilka är ett riktigt (använt) kap från USA.

Elin: Tycker jag med, gillar verkligen den typen av krage.

Sara: Riktigt så invecklat var det inte! Jag sprättade helt enkelt bort den vanliga skjortkragen och sydde därefter ihop den.

Smartasmia: Jag är såld på Iittalas porslin, mönstret Primavera är en annan favorit.

Kerstin: Fruktsalladen i sig var nog ännu ljuvligare än bilden!

Shopoholychic: Det är kanske så den heter ;) Krage som krage, jag gillar den med!

Sabine: Learning by doing! Då kan det gå fel, men också väldigt bra...

Anonym sa...

jag gillar prästkrage. det är snyggt. amen.

Anonym sa...

de där skorna är to-die-for!! kollade dom i london, men hade så mkt bagagage att jag var tvungen att lägga ner tanken på att köpa dom:(

yanmaneee sa...

yeezy
yeezy boost 350 v2
yeezys
lebron shoes
yeezy 350
yeezy boost 350
lebron 18
adidas yeezy
supreme clothing
yeezy