02 maj 2007

Blomster

Om man synar mina senaste inlägg någorlunda noga är det inte helt omöjligt att ana en liten röd tråd som skymtar förbi både här och där. Jag kan nog till och med sträcka mig så långt att det bör liknas vid en sorts mild fascination.

Jag pratar såklart om alla vackra blomster som fastnat på linsen (och kollagen) på sistonde. Med en kamera i egenskap av senaste tidens "gå-ut-och-gå-polare" har det avverkats både meter och mil, massor av vackra objekt och stilleben samt en och annan rädd liten ekorre.

Eftersom jag för tillfället är så fascinerande fast vid både överblommade magnolior, ståtliga tulpaner och nyutslagna syrénbuskar, tänker jag nog fortsätta med min röda tråd ett tag till. I varje fall tills löven börjar falla.

Dom här übersöta träskorna från Skåne Toffeln hade jag inte tackat nej till att traska runt i på stans kullersten. Än mindre om jag fått stå i ett hav av vackra rosa blommor.

2 kommentarer:

Sabine sa...

PÅ bara ett par dagar blommade Lund ut! Helt otroligt skönt och vackert. Man blir glad av att gå utanför dörren! :D

Anonym sa...

Förlåt, men jag kan bar ainte tycka att de träskorna är fina... usch