15 maj 2007

Fond of fondue

Har ni sett på maken till ordvits? Inte jag heller.

Närmast väntar undertecknad tålamodigt på att få installera sig på Elyseé i Malmö för en flottig fondue tillsammans med två andra monsterhungriga brudar. Även fast jag inte direkt tillhör kategorin "kött-och-sås" -fantaster är jag övertygad om att jag kommer att lämna restaurangen mätt som en plätt.

Kvällen till ära premiäranvänder jag min fina kofta med tjusiga flätade detaljer som mor min varit så snäll att sticka åt mig i vår.












Vitt linne, H&M
Vit skjorta, Indiska
Mullvadsfärgad kofta, mor
Jeans, Levi´s
Skor, Kawasaki

5 kommentarer:

Sara sa...

åh vad stiligt och vad duktig din mor är på att sticka! ha en tervlig kväll.

Anonym sa...

Som alltid like strøken(fin)!Heldig du som har en så snill mamma!!

Sabine sa...

Nämen, syfärdigheterna går i släkten ser jag! :) Har funderat på det här med founde... Är det gott, borde man testa?

Tillvaron sa...

Sara: Visst är hon! När jag var liten sydde och stickade hon alla mina kläder, men på senare år har det dessvärre inte blivit så mycket. Fast koftan är jag väldigt glad över!

Annema: Tackar! Har du Annema ingen trevlig blogg man kan kika in i?

Sabine: Det gör dom absolut! Men mor min ligger på en annan nivå om man säger så ;) Så här dagen efter kommer jag förmodligen inte äta fondue på väääldigt lång tid igen, man känner sig alltid så flottig efteråt. Och jag är som sagt ingen "kött-och-sås"-tjej. Jag och tjejerna har dessutom gett oss fanken på att gå igenom restaurangutbudet i Lund och Malmö och inte uppsöka samma ställe två gånger.

Anonym sa...

Så hyggelig at du spør om det!Har tenkt på det en god stund nå,men enn så lenge har jeg det ikke.