08 maj 2007

Fyndat

Härnäst bjuder jag på en sneak-peak över ett par av de totalt 11 (!) fantastiska fynden som jag samlade på mig under helgens shoppingräd på VbH. Håll tillgodo med förstafemman...

Den stentuffa beiga jackan kommer att bli en garanterad favorit jämte jeansjackan under försommarens svala kvällar. Klänningen intill för tankarna till flickorna i Bullerbyn och är definitivt potentiell som årets midsommarklänning.

Denna krispiga vita skapelse med tråcklade detaljer och broderade initialer är förmodligen sydd utifrån ett äldre finare lakan, vilket i sig är ganska beundransvärt. Det bästa är att den funkar lika bra som kort klänning, som till ett par jeans.

Den randiga tröjan tar bäst ut sin rätt ihop med ett par enkla jeansshorts och vita sneakers. Köpet av den paisleymönstrade sjalen kan jag inte motivera mer än att... äh vad tusan, för 39 kr var det inget snack om saken.

10 kommentarer:

Camilla sa...

Jag blir ärligt talat avundsjuk på dig (och alla andra) som lyckas fynda så mycket fint second hand. Själv får jag panikångest och blir (hypokondriskt) svimfärdig när jag försöker. Frustrerande!

Du har verkligen hittat en massa fina saker, jag är särskilt förtjust i det vita linnet. Måste nog försöka på VbH nästa gång jag är i Lund...

Anonym sa...

Stum av begeistring!!!!Så heldig du har vært!!

Anonym sa...

Jackan och klänningen är verkligen to die for. De skulle passa mig utmörkt, likaså t-shirten och sjalen. Vilka underbara fynd.

Anonym sa...

Riktiga fynd! Den där Bullerby-klänningen gillade jag. :)

Maria - FashionFame sa...

Vilka snygga grejer, du har grymt fin smak!!

Stila sa...

Vilka fantastiska fynd! Jag måste ta mig ner på stan oftare!

Tillvaron sa...

Camilla: Vi är nog fler som är avis på din förmåga att skriva så fantastiskt smarta inlägg kring mode och allt som kretsar runt det.

Annema: Vad vackert det lät!

Alexandra: Kunde inte sagt det bättre själv.

Mia: Den haffade jag sist av allt. Och föll pladask för.

Maria: Tackar, gör mitt bästa ;)

Stila: VbH har fått in grymt mycket fint på sistonde, så jag tycker definitivt att du ska överge Nova för ett par timmar och uppsöka stans guldkorn!

Elevator Lady sa...

Fiiiina grejer!

Anonym sa...

sjalen och t-shirten var riktigt snygga. nu undrar jag var du hittade dessa kap? :)

kram! från ems

yanmaneee sa...

off white nike
curry 6 shoes
moncler jackets
moncler outlet
supreme hoodie
bape outlet
yeezy shoes
golden goose
balenciaga shoes
nike x off white