05 maj 2007

Shoppinggenen

Under gårdagens spontanbesök på Vintage by Humana hittade jag så väldans många roliga kläder att jag knappt visste vad jag skulle ta mig till. Vilken tur då att jag har en medfödd shoppinggen som vet hur man fattar beslut i sådana här lägen. För sekunden senare var jag på väg ut ut butiken. Med en enorm vit kasse, fylld till bredden med diverse godsaker.

Klänningen nedan är ett i raden av alla plagg som jag inte hade hjärta att slita mig ifrån. Det var däremot inga problem att ett par timmar senare klippa av nedersta 30 centimetrarna och sy om skapelsen till en mini-minikort klänning. I vilken jag nu gör bäst i att inte luta mig framåt.
Närmast väntar födelsedagsfirande på Italia, med massor av god italiensk (vem kunde tro det?) mat och vin. Kvällen till ära tänker jag faktiskt inviga min nya klänning, men jag drar nog på mig ett par shorts undertill för säkerhets skull...
/







/


//
Den beiga jackan och den paisleymönstade sjalen är för övrigt två andra godsaker som jag lyckades få med mig hem igår. Tacka shoppinggenen för det.

8 kommentarer:

Sabine sa...

Vad roligt att du hittat massa fynd! Och grattis på din dag!

Julia sa...

Vilken fin klänning du hittade! Jag har aldrig riktigt fyndat något där men de har ju en massa kläder så det kanske är värt ett besök igen trots allt! :)

Tillvaron sa...

Sabine: Känns som jag gått och vunnit på lotto ;) Så nöjd är jag! Dessvärre var det inte mitt eget födelsedagsfirande, jag får snällt vänta till hösten.

Julia: Visst är den! Hade också svårt att hitta någonting där i början, men nu framåt sommaren har jag fyndat hur mycket fint som helst!

Anonym sa...

Perfekt kjole og veldig anvendbar!Sjalet passset godt til outfiten.

Anonym sa...

Den är riktigt riktigt fin!

Stina (Klädstrecket) sa...

Grymt fint!

Du har så himla fin stil tycker jag. Den klär dig verkligen!

Tillvaron sa...

Annema: Visst blev den ännu finare som kortkort klänning?

Louise: Är supernöjd!

Stina: Vad rar du är!

shyshour sa...

sites YSL Dolabuy look what i found replica gucci bags find out click for more info