17 maj 2007

Bokmal

Klickade hem ett par böcker från Bokus i förra veckan som hittade hem lagom till ledigheten. Asyl, Liza Marklund
När vi var på Phi Phi i höstas läste jag ut föregångaren Gömda på mindre än ett dygn. Uppföljaren är därför given. Tredje boken i serien, Mias hemlighet, ligger och väntar i bokhyllan.

Blocket, Karin Wahlberg
Såklart vill jag skrämmas upp av hemska historier om Universitetssjukhuset och dess underjordiska kulvertar. Jag tillbringar ändå en stor del av min vakna tid där.

Konsten att vara snäll, Stefan Einhorn
Blev tipsad om den av en polare. Om det ska ses som en pik eller inte vet jag när jag läst ut den.

Snabba cash, Jens Lapidus
What´s all the fuss about? Mest nyfiken på om den verkligen är så bra som alla påstår.

En obekväm sanning, Al Gore
Kalla mig gammalmodig, men när majoriteten hyr dvd:n är jag den som köper boken. Efter att först ha sett filmen vill säga.

1 kommentar:

Anonym sa...

Snabba cash är jag också nyfiken på, Jens Lapidus syns ju i alla debattsoffor och överallt annars också, så boken måste ju vara bra nånstans. Recensera gärna :)