01 maj 2007

Valborg 07

Firandet av årets Valborg sparkades igång med sillfrukost i vad som kom att bli en fullsmockad Stadspark, där vi satt bänkade i våra brassestolar med solen i ansiktet. Efter ett par glas vin var stämningen på topp, humöret likaså.

Efter lunchens korvgrillning begav vi oss hemåt för mellanfest innan kvällens utgång. Ett vid detta laget någorlunda slitet gäng tog plats i vardagrummet och drack lite mer, åt lite mer (däribland en burgare med namnet "Trucker" - ost, bacon, ägg och senap - jisses...) medan vi försökte peppa varandra mellan varven för ett antal powernaps.

Vår mellanfest mynnade av en outgrundlig anledning ut i en förfest ett par kvarter bort, där vi verkligen gjorde skäl för all den alkohol som sipprat ner under dagen. I kombination med flertalet låtar signerade eurotechno/E-Type kunde det inte bli mycket bättre. Och det blev det inte heller. Godset var en riktig besvikelse och vi längtade nog alla tillbaka till timmarna i Stadsparken.

Därför förärar jag vår fina (kanske inte så fina idag, efter att gårdagens 20 000 besökare trampat runt där) Stadspark med ett litet kollage över några av årets roligaste timmar.

Någon som förresten vet vad jag kan ha gjort för fel i och med att kollaget inte går att förstora upp i ett nytt fönster?

8 kommentarer:

Sabine sa...

Jisses vad mycket folk! Jg höll ju mig hemma i Halstad igår men annars hade jag garanterat varit där! Burgaren lät.. Intressant!

Anonym sa...

åh underbart! Jag försökte fota igår, men det blev bara massa skitskumma vinklar som jag tyckte verkade jättespännande då. Så jag får helt enkelt snylta på alla anrdras valborgsbilder!

Camilla sa...

Jag lyckades aldrig ta mig till Stadsparken, så jag länkade hit istället! Underbara bilder, fick verkligen "valborgsstämning" ännu en gång...

Sara sa...

härliga bilder! det var bra drag i hela lund igår. verkar som du också hade en toppendag!

Sara sa...

ps, nu vår det min tur att länka dig, hoppas det är ok :)

Tillvaron sa...

Sabine: Burgaren var faktiskt grymt mycket godare än den kanske låter! Definitivt värd att testa om du har vägarna förbi Viggo´s.

Sofia: Du får så gladeligen snylta på mina bilder!

Camilla: Tusen tack! Jag vill nog påstå att jag har blivit en riktig hejjare på att faktiskt komma ihåg att använda kameran mer frekvent!

Sara: Bästa Valborg på länge! Länkningen är såklart nemas problemas - en ära däremot ;)

theemees sa...

have a peek heresee this here my review heremore info here have a peek at this web-sitelearn this here now

teseauez sa...

replica bags online pakistan replica bags philippines wholesale replica bags australia