28 april 2007

En väldans massa dagens

Det måste ha varit år och dagar sen jag var så här pass produktiv under en lördag.

Klockan 09.00 började jag dagen med att rota igenom garderoben efter ett par gamla jeans från Nudie, som jag genom ren spontanitet beslutat mig för att kapa till shorts. Sagt och gjort, resultatet kan skådas nedan. Såklart insåg jag först i efterhand att jag borde ha klippt dom lite längre ned för att få till en snyggare uppvikning. Men när saxen väl satt i tyget var det inte mycket att be för. Som vanligt var jag alltför ivrig när det kommer till sådana här små projekt.
/ /
/
Därefter blev det en sväng inom Erikshjälpen, där jag fyndade en färgglatt mönstrad (men alldeles för stor) klänning. Antingen syr jag om den till en kort kjol med hög midja eller så kapar jag överdelen och syr på en vit t-shirt eller linne istället. Då kan jag nog få till en söt liten väst också, eftersom den har knappar hela vägen. Ett riktigt fynd i varje fall som gick loss på under femtiolappen.
/
En liten runda på Södra Esplanadens långa gatuloppis lämnade mig däremot lottlös.


Efter en snabb visit på bolaget för att inhandla en box vitt till Valborg, cyklade jag som utlovat till min mors nyinköpta koloni för att hjälpa till med att rusta upp den lilla stugan. På schemat stod bland annat rengöring av altanen inför morgondagens målning, att (bokstavligen) sätta min första potatis i tjusiga rader samt att grundmåla ett par köksstolar och en urfin liten byrå vita.
























Efter fem slitsamma timmar satte jag mig återigen på sadeln, för att frusen bege mig hemåt med siktet inställt på en myskväll med sambon. Vilken dag...

13 kommentarer:

Sara sa...

dina ben passade skitbra i korta jeansshorts ju. ingen fara med länkningen, jag blir hedrad :) fint kollage du gjort över lund! jag är också mycket förtjust i staden. ha en bra dag!

Anonym sa...

Det låter som om du har haft en händelserik dag! Snygga short och otroligt mysigt med kolonilott! :)

Anonym sa...

shortsen blev ju jättefina!

Anonym sa...

haha jajjamensan! det är kiosken som ligger mittemot systembolaget vid södra esplnanden typ :)

Anonym sa...

gorgeous klänning!

Maria - FashionFame sa...

vilket fynd! Och du, shortsen blev riktigt riiiiiktigt snygga! tycker uppvikningen är perfekt! =)

Tillvaron sa...

Sara: Tackar! Kan knappt minnas senast jag bar jeansshorts faktiskt.

Mia: Visst är det mysigt med en liten lott! Ska bli skönt att kunna åka dit och sola istället för att lägga sig på bakgården.

Nathalie: Vad kul att du tycker det. Själv var jag något tveksam men nu börjar jag bli övertygad ;)

Signe: Jag anade väl det! Gick senast förbi den häromdagen under rundan till Systemet. Så ni är Lundabor?

Emelle: Det ska den bli i varje fall!

Maria: Jag är övertygad ;)

Mill sa...

Ja vilken dag! shortsen blev ju jättefina och klänningen var ett riktigt fynd!

Anonym sa...

Vet att det inte hör till detta inlägget...men funderar på var och i vilken affär man kan hitta dina skor från Kawasaki?

Tillvaron sa...

Mill: Visst är den ett riktigt kap! Nu ska jag bara komma fram till hur jag ska förändra den på bästa sätt.

Mia: Jag hittade mina ursköna Kawasaki på Spirit på Nova Lund.

Anonym sa...

jag tycker att shortsen blev riktigt snygga!

Anonym sa...

Åh så snygga shortsen blev! Jag tror klänningen skulle bli jättfin med ett vitt linne som överdel, precis som du föreslog :)

yanmaneee sa...

yeezy
yeezy boost 350 v2
yeezys
lebron shoes
yeezy 350
yeezy boost 350
lebron 18
adidas yeezy
supreme clothing
yeezy