06 april 2007

Go green med Burt's Bees

Under sommarens tripp till USA fick jag av en tillfällighet upp ögonen för märket Burt's Bees. Efter att aldrig tidigare ha hört talas om dess produkter, fick jag under den dagliga shoppingrundan syn på en liten neccessär med de sötaste små förpackningarna som jag någonsin skådat. Plockade genast på mig två små kit innehållande bland annat läppbalsam, nagelbandskräm och ansiktsskrubb. Vid det tillfället anade jag nog aldrig hur nöjd jag skulle bli över detta köp.

Produkterna håller riktigt hög kvalitet och gör verkligen underverk, vare sig det gäller dina torra läppar eller slitna nagelband. Dessutom är dom prisvärda (tror att jag betalde cirka $15 för båda paketen) och otroligt dryga. Men bäst av allt är nog ändå att Burt's Bees värnar om miljön genom att basera sortimentet på naturliga råvaror, inte testa produkterna på djur samt använda återvinningsbara förpackningar.

Så om du någon gång skulle stöta på märket råder jag dig definitivt att investera i något från det fantastiska sortimentet. Burt's Bees bästsäljare, läppsylet Beeswax Lip Balm, borde exempelvis finnas i varje tjejs handväska.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vet att det brukar finnas prisvärd Burt's Bees på Tradera.

/Pilla

Anonym sa...

Jag har handlat på Tradera av Sadqueen som kan få tag på nästan alla Burt's Bees produkter.

Lilla My

Unknown sa...

Vi säljer Burts Bees Body Butter i Sverige: www.americantrends.se

Hitta oss på nätet.

Anonym sa...

Hej,

Jag hittade precis Burt's Bees via Laila Bagges blogg dom finns på: www.iloveburt.se

Super kul att produkterna äntligen finns att köpa i Sverige, har köpt dom i flera år när jag varit på besök i USA. Undrar när Burt's Bees finns i riktiga butiker?