14 april 2007

Part Deux

Den snabba Stockholmsvisiten har sannerligen tagit på krafterna. Men det har det varit värt. En lite längre summering av de intensiva timmarna innan den fantastiska Modettefesten följer härnäst. Och så ett litet egenhändigt kollage över min produktiva runda på stan dagen därpå.

070411
Jag och pojkvännen steg på ett bekvämt X2000 i onsdags morse, och landade lagom till att butikerna hade öppnat. I full fart begav vi oss mot Drottninggatan för att spana in Zara och nya SOUK, där det senare visade sig vara en riktig besvikelse.

Istället haffade vi första bästa taxi och styrde färden mot Söder, som ju aldrig gör en besviken. Eftersom jag klurat ut kvällens outfit redan innan vi kom till Stockholm var jag inte på jakt efter något särskilt (även fast man ju alltid är på jakt efter något). Men sen hände någonting... (en uppenbarelse?) När vi stegade uppför Götgatsbacken fick jag syn på Weekday och Monki. En kavaj, ett par byxor och ett par skor rikare ändrades visionen av Modettefestens tilltänkta ekipering snabbare än jag hann få upp VISA-kortet.

Lagom stressade begav vi oss återigen mot stan, och jag var mäkta stolt över att ha lyckats ta oss till Centralen till fots. Efter att ha fått i sig ett par bitar sushi påbörjades kvällens förberedelser. Tre timmar innan den planerade fördrinken på Grand Hotel sysselsatte jag mig med att måla naglarna knalligt rosa. En och en halv timme senare insåg jag att detta projekt varit förgäves. Nymålade naglar + varm locktång = katastrof.

Dunderstressad letade jag upp en flaska nagellacksborttagning och drog jag på mig kläderna i takt med att jag fixade makeupen. Samtidigt som jag försökte få till håret. När klockan började närma sig sju insåg både jag och shopoholychic att det vore en ren omöjlighet att hinna till fördrinken. Först framåt halv åtta spatserade jag i mina nya klackar för att möta upp kvällens date på NK. Som den enda tjejen på festen utan lackade naglar.

MODETTEFEST 20.00-23.30

Nöjd och glad (men med en sjuhelsikes skoskav) efter en sanslöst trevlig kväll staplade jag hemåt med min goodiebag, men gjorde plötsligt en avstickare och mötte upp pojkvännen med vänner på haket KGB. Inte långt därefter somnade jag sött på en knölig luftmadrass (men med egen kudde) och drömde om diamanter hela natten lång.

070412


















OBS! Min vansinnesfärd inne på Monki berättigar till en alldeles egen summering i ett kommande inlägg...

7 kommentarer:

Maria - FashionFame sa...

Låter som en oförglömlig dag =)

Smartasmia sa...

Haha...det var värst vilket maximerat Sthlmbesök ni fick till där - och bra smak har fröken också:-) Kollaget är rackans fint dessutom! tjipptjipp

Tillvaron sa...

Intensivt och inspirerande är väl vad jag kan sammanfatta dagarna med.

Mill sa...

Haha! Låter som om du hade riktigt roligt i alla fall. Synd att ni inte hann till fördrinken dock.

Anonym sa...

Ja, det låter som om det var en toppenvistelse i Stockholm.:)

Tillvaron sa...

Mill: Jag vet... osis!

Mia: Det var det verkligen, borde försöka göra liknande dagsutflykter oftare.

theaut sa...

b9c36h0m35 j1v00o3b78 a3u57a2a89 g3t39x8t95 f9m80w5j51 d2u60d5b25