02 april 2007

Våga vägra provrum

Tack vare min råsjysta killpolare i Stockholm fick jag ju äntligen min fina Smålandskasse i helgen. Tillfällen som dessa är man tacksam över att ha vänner bosatta utanför Skånes gränser, som dessutom är beredda att släpa en väska över halva Sverige för ens skull. Väskan är, som förväntat, jättefin och färgsprakande och livar upp den mest ordinära utstyrseln.

Egentligen hör det inte till vanligheterna att jag vare sig budar varor eller handlar över nätet, böcker undantagsvis, eftersom jag hellre unnar mig den form av lyxiga tillfredsställelse som ett köp i en riktig butik ger. När jag exempelvis skulle införskaffa min Bayswater var det fullkomligt otänkbart att handla den över nätet. Jag var såklart väldigt mån om väskans utseende och att främst skinnet skulle motsvara mina förväntningar, eftersom det mjuka Darwinlädret ger varje väska ett unikt uttryck.

Men i takt med att internethandeln blivit allt smidigare har väl också en inbiten "springa-långa-rundor-på-stan-och-aldrig-vägra-provrum-tjej" som jag övergått till att lägga allt fler av mina inköp på nätet. Den dåliga erfarenheten från min första internetshopping i 14-års åldern, då jag fick hem två alldeles för fyrkantiga hoods från Acne med usel passform, tycks äntligen ha släppt. För tillfället väntar jag ju faktiskt med spänning på att mina beiga chinos från Ellos ska dyka upp. Och om nu storleken inte skulle vara helt hundra, förmodar jag att de i varje fall är lättare att byta än vad mina Acnetröjor var.












Vit tunika, Thailand
Grå cardigan, H&M
Svarta tights, Gina Tricot
Halsband, Forever21
Klocka, Locman
Skor, Topshop
Väska, Smålandskasse Boston

11 kommentarer:

Anonym sa...

Supersnyggt! Och väskan är ju helt underbar! :)

Tillvaron sa...

shopoholychic: Kan inte bli mycket nöjdare över väskan. Ett superköp!

Camilla sa...

Boston-tyget är fantastiskt!

I januari köpte jag en Smålandskasse i Manhattan, men jag stod länge inne på Svenskt Tenn och velade mellan M och B. Var t.o.m tvungen att ringa och överlägga med en väninna som är inredningsdesigner (fast jag fick ingen hjälp, hon suckade bara och verkade inte alls intresserad).

Tror faktiskt jag ska köpa den större modellen i Boston nästa gång jag besöker Sthlm...

Är lite avundsjuk på dig nu. Men bara lite (ok, grön av avund)...

Anonym sa...

Jättefin! Den Boston-kassen livar upp som du säger...nästan så att jag tycker att den är finare än Manhattan...

Anonym sa...

Nu finns vår klänning Ella inne i ljusbeige om du fortfarande är intresserad :)

Tillvaron sa...

Camilla: Måste helt ha missat att det finns en modell större av Smålandskassen. Var hittar du den?

Mia: Skulle utan några som helst problem kunna äga samtliga väskor signerade Josef Frank. Min kära farmor har en gammal kasse med tulpaner på svart botten, som jag gärna lagt vantarna på ;)

Linda: Ska in och kika direkt!

Camilla sa...

De finns på Svenskt Tenn, i butiken, fast jag tror inte att det står något om det på hemsidan. Den är STOR... Perfekt weekend-väska, eller för mig som släpar med halva min bokhylla över land och rike.

Anonym sa...

ojojoj vilken fin väska. Man blir så glad av den. Kul blogg btw.

Tillvaron sa...

Camilla: Toppen! Första anhalten under nästa tripp till huvudstaden blir definitivt Svenskt Tenn.

Petronella: Tackar! Nu ska jag och väskan snart ut på galej...

Anonym sa...

underbart fin väska!

yanmaneee sa...

golden goose outlet
kyrie 6
kyrie irving shoes
kobe 11
golden goose
pandora
yeezy boost 350 v2
yeezys
canada goose
supreme clothing