07 april 2007

Påskafton 07

Är fortfarande proppmätt efter dagens påsklunch hemma hos päronen. Laxtårtan (min 11-åriga systers förtjänst), ålen (som jag tidigare i veckan tvingades ha sällskap med genom halva Lund = lagom roligt) och marrängtårtan (inga fyndigheter om den inte) slank ner utan problem. Men det trevliga besöket resulterade inte enbart i denna enorma mättnadskänsla, jag lyckades även få med mig hem redigeringsprogrammet Adobe Photoshop Elements. Toppen med andra ord! Kvällen har därför spenderats genom att försöka luska ut hur detta program egentligen fungerar. Vilket jag insett inte är så himla lätt.


Finns det för övrigt någon vänlig själ som kan berätta hur man får bort ramen som tenderar att omge alla bilder som man laddar upp?

Uppdatering: Stort tack för hjälpen!

10 kommentarer:

Julia sa...

ett lättare program, med ungefär samma funktioner: macromedia fireworks. superlätt! :)

Julia sa...

oh jo, det förstod jag, men om du är nybörjare rekommenderar jag macromedia, ifall du nu kan få tag på det :) ramarna vet jag inte hur man får bort, men de är störiga!

Mill sa...

Hade också problem med ramarna, men sara-f.blogspot.com hade stenkoll på det där och hjälpte mig. Kommer inte ihåg exakt hur det var man skulle göra, men gå in på templates och leta efter ett ställe där det står något om ramar och 1px. Ändra det till 0px. Sara kanske kan hjälpa dig också om inte annat. Hoppas du får bort det!

Anna sa...

Gå in under 'template' och i fönstret 'edit html' letar du upp en rad där det står "a img". Det kommer att stå '1px' efter 'border' där - ändra det till 0px!

(det enklaste är att använda "sök på den här sidan" efter "a img" för att hitta raden)

Hoppas det hjälper! =)

Tillvaron sa...

Tackar! Ska genast testa!

Anonym sa...

Låter som en bra dag hos päronen...:) Laxtårta...mums!

Anna sa...

My mistake! Det var länkade bilder jag babblade om ju. :-/

Ser att du klurat ut det ändå. Använder inte blogspot, men jag misstänker att det var något i stil med '.thumbnails' eller '.img' som skulle ändras...?

=)

Tillvaron sa...

lolita loco: Något åt det där hållet ;) Har redan glömt, haha. Tack ändå för hjälpen!

thethe sa...

useful reference Dolabuy Valentino look what i found check Read Full Article click for more

teydison sa...

e4a29h8n73 p0f57t3c80 a0b91c1t97 q2d02n4s27 g7h65i1d87 d0c50y0r92